vr 21 jun, 08:30

Statig staat ze daar, iets naar achteren gebogen, ze heeft iets voornaams: De Grote Kerk van Dordrecht. Onlangs speelde hier het succesvolle fundraisingconcert af, georganiseerd door de Rotary Zwijndrechtse WaardDe opbrengst die niet gering is, is bestemd voor betekenisvolle dagbeleving in een verpleeghuis uit de regio.

Aan de voet van de Grote Kerk in Dordrecht vindt de overhandiging van de cheque plaats. Victor Valckx, voorzitter van Roatary Zwijndrechtse Waard draagt de cheque over aan Léon Peeters, secretaris van Stichting Maximaal Leven. Zeer verheugd was hij met deze prachtige donatie, immers zal hiervan een jaarabonnement op 2 geluksbrengers geschonken worden aan een verpleeghuis in deze regio.

Erbarme dich
Het Erbarme dich van de Matthäus Passion dat hier in deze kerk te beluisteren was, is een thema dat De Rotary Zwijndrechtse Waard en Stichting Maximaal Leven na aan het hart ligt. De betekenis: Heb medelijden – leef met me mee of heel vrij vertaald: zie naar me om, is iets wat heel concreet gedaan wordt met abonnementen op geluksbrengers. De inzet van deze liefdevolle mensen geeft direct persoonlijke aandacht aan bewoners van verpleeghuizen.

Betekenisvolle dagbeleving in verpleeghuizen
Het omzien – in liefde – naar kwetsbare mensen met dementie is hard nodig. Geluksbrengers zetten geduldig, verschillende belangstellingsthema’s in. Dit doen ze op dienstbare wijze voor de kwetsbare medemens … dát is wat Stichting Maximaal Leven doet.