Wat je zaait zal je oogsten.

Ambassadeurs

Professionele en persoonlijke netwerken van betrokkenen worden steeds belangrijker voor Stichting Maximaal Leven. Onze ambassadeurs kennen de oorsprong van Stichting Maximaal Leven en dragen het gedachtegoed uit. Zij schetsen een positief beeld, geloven in het nut en de noodzaak van de concrete uitvoering van dit vernieuwende concept. Zij vertegenwoordigen onze organisatie in zijn of haar persoonlijke én zakelijke netwerk en gaan betekenisvolle relaties aan die bijdragen aan samenwerkingsverbanden die het resultaat positief beïnvloeden.

De ambassadeurs aan u voorgesteld:

Tineke van Sleen

“Eerst begrijpen, dan begrepen worden” is een van mijn sleutelzinnen in contact met mensen. Bij Stichting Maximaal Leven staat dit ook hoog in het vaandel. Als internationaal gecertificeerd trainer/coach en dementietolk heb ik jarenlange ervaring in het werken met groepen en individuen. Dit is vooral in de gezondheids- en ouderenzorg, waar ik individuen en (zorg)organisaties begeleid in veranderingsprocessen. Daarnaast maakt voorlichting een groot deel uit van mijn werkzaamheden aan professionals, mantelzorgers en vrijwilligers. Optimisme, vrijheid, humor en relativering zijn voor mij belangrijke sleutelwoorden. Samen met Stichting Maximaal Leven geef ik graag én vooral aandacht aan ‘wat kan wél’?

Peter de Heer

Als directeur eigenaar van ZAKENWIJZER BV is het mijn passie om het beste uit mensen en organisaties te halen. Leiderschap, verandermanagement, doceren en coachen zitten in mijn DNA. Mensen zijn waardevol en verdienen het te worden wie ze zijn. In elke fase van hun leven. Stichting Maximaal Leven bewijst dat door grensoverschrijdend denken er zoveel meer mogelijk is. Aan Stichting Maximaal Leven geef ik daarom van harte mijn tijd en kennis. Wij geven graag de nodige ondersteuning in de opstartfase zodat zij kunnen groeien naar een zelfstandige stichting en van betekenis kunnen zijn voor de vele mensen in verpleeghuizen.

Jolanda

Jolanda Meijer

Als bestuurder van een ouderenzorgorganisatie vind ik het vanzelfsprekend dat cliënten eigen keuzes maken om kwaliteit van leven te blijven ervaren met een positieve kijk op de oude dag en respect voor wat iemand nog wel kan. Voor cliënten zijn het de kleine persoonlijke dingen die hen gelukkig maken en die kleur geven aan hun leven. Mijn drijfveer is om van betekenis te zijn in deze persoonlijke geluksmomenten. Stichting Maximaal Leven zorgt voor die geluksmomenten door de verdieping en door echt te luisteren; door de mens te zien achter de cliënt. Vanuit mijn passie, kennis en ervaring draag ik hier graag aan bij.

Marika Biacsics – van der Horst

Marika Biacsics- van der Horst

Als directeur van NZC, koepelorganisatie voor cliëntenraden in de zorg, verbind en bevorder ik de belangen van cliëntenraden. Zodat zij gelijkwaardige gesprekspartners kunnen zijn en op die manier de belangen van alle cliënten kunnen behartigen. Het doel is de kwaliteit van zorg en welzijn, door de ogen van de cliënt, te verbeteren. Bejegening, aandacht, service en sfeer zijn hierbij bepalend. Deze essentiële onderwerpen staan ook bij Stichting Maximaal Leven hoog op de agenda. Ik hoop met mijn kennis en kunde te kunnen bijdragen aan de ontwikkeling hiervan!

Friso Buijk

Ruim 21 jaar heb ik gewerkt in de reisbranche en ervaring in het samenstellen en verkopen van verre reizen. Klantgericht stelde ik deze reizen op maat samen. Echter heb ik in 2019 het roer omgegooid en ben ik met succes een carrière in de zorg begonnen. Met aandacht en liefde geef ik ondersteuning en begeleiding aan hen die het zo hard nodig hebben. Vanuit mijn huidige werkervaring zie ik de noodzaak om bij te dragen aan de kwaliteit van leven voor bewoners van zorginstellingen. Als ambassadeur van Stichting Maximaal Leven draag ik graag uit waarom het belangrijk is om ook bij te dragen aan de groei van deze stichting.