Maximaal leven doen we met elkaar.

Zorginstellingen

Uw zorginstelling heeft ongetwijfeld het doel om de kwaliteit van leven te vergroten voor haar bewoners. Dit wordt veelal vertaald in het vervullen van een betekenisvolle dagbeleving. U wilt dit bieden op een wijze die bij elk individu past. Dat is precies waar Stichting Maximaal Leven zich sterk voor maakt en dit heel concreet realiseert vanuit donaties, fondsen en abonnementen op “geluksbrengers cadeau aan zorginstellingen”.

Wie zijn wij?

Stichting Maximaal Leven is een stichting die de kwaliteit van leven vergroot voor mensen die in een zorginstelling wonen en een duidelijke visie ontwikkeld heeft op betekenisvolle dagbeleving. Onze missie is om samen met geluksbrengers, vanuit compassie, kwalitatief hoogwaardige resultaten boeken voor de kwetsbare mens. Dit doen we door structureel in te zetten op dagbeleving op maat, aan de hand van de 9 thema’s: muziek, kunst & cultuur, bewegen, dieren, sport & spel, kinderen, aan tafel, buiten en zintuiglijke dagbeleving.

Hoe doen wij dat?

We doen het samen! We zijn er trots op dat steeds meer ondernemers een abonnement bij ons afsluiten om “geluksbrengers cadeau te geven aan zorginstellingen”. Deze sociaal betrokken ondernemers leveren graag een structurele bijdrage aan het welzijn van uw bewoners. Wij zorgen ervoor dat de juiste geluksbrengers bij een passende zorginstelling komen en begeleiden het gehele proces in samenspraak met de zorginstelling.

Structurele betekenisvolle dagbeleving

Door de wekelijks inzet van dezelfde geluksbrengers, ontstaat er in zekere zin herkenning en een vertrouwensband. Deze borging van betekenisvolle dagbeleving geeft rust. Hierdoor wordt de kwaliteit van leven direct vergroot en vermindert stress en onrust enorm. Dit is voelbaar voor andere bewoners en zelfs uw medewerkers. Het zal de werkdruk verkleinen en het werkplezier vergroten! U heeft geen omkijken meer naar roosters. Naast een goede PR geeft het ook imagoverbetering van “werken in de zorg”. Uren worden effectief ingezet. Het is een aanvulling op uw huidige medewerkers en geeft minder personeelskosten. Ook is er geen opslag voor materialen nodig, geluksbrengers nemen immers hun eigen materiaal mee. U wordt daadwerkelijk ontzorgt.

Wat levert het uw zorginstelling op?

Door de wekelijks inzet van dezelfde geluksbrengers ontstaat er in zekere zin herkenning en een vertrouwensband. Deze borging van betekenisvolle dagbeleving geeft rust. Hierdoor wordt de kwaliteit van leven direct vergroot en vermindert stress en onrust enorm. Dit is voelbaar voor andere bewoners en zelfs uw medewerkers. Het zal de werkdruk verkleinen en het werkplezier vergroten! U heeft geen omkijken meer naar roosters. Naast een goede PR geeft het ook imagoverbetering van “werken in de zorg”. Uren worden effectief ingezet. Het is een aanvulling op uw huidige medewerkers en geeft minder personeelskosten. Ook is er geen opslag voor materialen nodig, geluksbrengers nemen immers hun eigen materiaal mee. U wordt daadwerkelijk ontzorgt.

Wat zijn de voorwaarden?

Om een goede samenwerking aan te gaan is het belangrijk dat de visie en missie van onze stichting omarmd wordt en dat we de zienswijze op dagbeleving delen. Een kennismakings- en inventarisatiegesprek is noodzakelijk en ook evaluaties zijn essentieel. Zo kunnen we kwaliteit blijven geven. Onze gezamenlijke afspraken leggen we vast in een overeenkomst.

Om het werk van Stichting Maximaal Leven doorgang te laten vinden, vragen we u een eigen gepaste, maandelijkse bijdrage. Uitbreiding van ons werkgebied wordt daarmee mogelijk. Vanzelfsprekend vinden we het fijn om, middels beeldmateriaal, onze abonnees op de hoogte te houden van de geluksmomenten die gebracht worden aan uw bewoners.