ZAKENWIJZER doneert € 20.637,- voor betekenisvolle dagbeleving in Dordtse verpleeghuizen

De wervingscampagnes voor zorgpersoneel zijn weer begonnen. Voor verpleeghuizen is er een knappe klus te klaren voor wat betreft personele bezetting. Het streven is natuurlijk dat bewoners daar zo min mogelijk last van ervaren en dat een fijne dagbesteding gewoon door gaat. Gelukkig zijn een aantal zorginstellingen uit Dordrecht erg geholpen met de inzet van Geluksbrengers van onze Stichting, gedoneerd door het bedrijfsleven.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Zo ontving onze stichting een donatie van € 20.637,- t.b.v. betekenisvolle dagbeleving voor verpleeghuisbewoners. Zakenwijzer BV die deze donatie deed, vindt het belangrijk om van betekenis te zijn voor de samenleving. Zij geloven dat juist ondernemers en donateurs in staat zijn om met hun talenten en middelen de wereld van (kwetsbare) mensen een stukje mooier te maken. Al jaren geven zij hun MVO-visie concreet handen en voeten. Aan Stichting Maximaal Leven hebben zij zich verbonden als sponsor voor dit belangrijke werk. Steeds meer ondernemers van het MKB sluiten zich aan bij deze visie en doneren ten behoeve van betekenisvolle dagbesteding voor verpleeghuisbewoners.

Geluksbrengers cadeau aan zorginstellingen

Stichting Maximaal leven werkt met Geluksbrengers die hun expertise op een dienstbare wijze inzetten voor bewoners. Dit doen zij aan de hand van 9 belangstellingsthema’s: muziek, dieren, kunst & cultuur, bewegen, buiten, sport & spel, kinderen, zintuiglijke dagbeleving en aan tafel. Zij creëren betekenisvolle dagbesteding op maat. Door de wekelijkse bezoeken ontstaat er een band tussen hen. Geluksbrengers krijgen een vergoeding voor deze wekelijkse bezoeken. De samenwerking met de verpleeghuizen verloopt goed. De voorbereidingen zijn belangrijk om de dagbeleving aan te laten sluiten op de behoefte van bewoners.

Woonzorgcentrum De Merwelanden omarmt initiatief Geluksbrengers

Eén van de verpleeghuizen die gebruikt maakt van deze diensten is verpleeghuis De Merwelanden. Corrie van Randwijk, bestuurder van de Merwelanden was direct enthousiast toen zij hoorde van het aanbod en onder welke condities deze samenwerking loopt.

“Het sluit perfect aan bij onze visie: “Samen voor een Goed Leven.” Samen in de brede zin van het woord. Wij geloven in de kracht van samenwerking. Daarom past de samenwerking met de Maximaal Leven zo goed. Als we nu terugkijken op de afgelopen maanden waarin we wekelijks Geluksbrengers ontvangen, dan word ik daar heel blij van”.

Een medewerker van dagbeleving omschrijft de activiteit van een Geluksbrenger als volgt: “Een onwijs mooi initiatief waar onze cliënten iedere week weer enthousiast naar uitkijken. De sfeer is ontzettend gezellig en ontspannen. Wij zijn er heel erg blij mee.”

Wilt u ook een donatie doen?

Bekijk de mogelijkheden van een abonnement of een eenmalige gift.