Geluksbrengers houden van hun werk, het brengt hen zelf ook geluk!

Ton van de Broek, Geluksbrenger bij onze Stichting meldde zich dit jaar aan voor de informatiebijeenkomst. Het bleek een schot in de roos en een wederzijds enthousiasme. Want na het delen van kennis en ervaring, het volgen van de basistraining én het delen van de visie op betekenisvolle dagbeleving, werd hij al snel ingezet als Geluksbrenger bij zorginstelling Middin. Ton heeft een groot inlevingsvermogen, een man zonder oordeel en met een groot hart. ❤️ Ton brengt wekelijks geluksmomentjes bij bewoners van Middin.

Dementie.. de-mens-zien

Wekelijks reist Ton af naar Rotterdam en wordt verwelkomd door woonbegeleidster Helga Wagemans.

Een bewoonster die normaal aandachtig zit te luisteren als Ton komt, zat deze keer achter in een hoek van de woonkamer met haar ogen dicht. Joel Ritmeester had aangegeven dat ze niet lekker was en ze een rustig plekje had opgezocht. Tijdens het spelen zocht Ton af en toe oogcontact met haar als teken van: “Hé, ik zie jou ook hoor.”

Aan het eind van de ochtend lachte ze vriendelijk naar Ton en stak haar duim op. Zo heel stilletjes had ze toch genoten.

“Ik word er zelf ook blij van”

Ton geniet van zijn werk. Als je hem belt om te vragen hoe het gaat tijdens zijn werk weet hij steeds weer mooie verhalen te vertellen. Zo was één van de bewoonsters erg enthousiast bij het herkennen van een nummer.

Ze was zo enthousiast dat ze dwars door het volgende nummer nog steeds “haar” nummer aan het zingen was! Het is fijn om er voor deze mensen te mogen zijn. Dat Ton daar zijn talent voor inzet en dit middel gebruikt om met hen in contact te komen maakt hem blij!

De verbinding tussen Stichting Maximaal Leven en Middin met teamleider Ralph Kroos is een hele fijne!

Wilt u ook betekenisvolle dagbeleving in uw zorginstelling?

Bekijk de mogelijkheden van een abonnement op een of meer van onze Geluksbrengers!