“De missie van Stichting Maximaal Leven past perfect bij mij! “

“Toen ik Stichting Maximaal Leven ontdekte op social media, wist ik dat dit perfect bij mij paste. Hun missie om geluk te brengen bij verpleeghuisbewoners met dementie, vond ik geweldig. Ik schreef me meteen in voor een informatiebijeenkomst en was enthousiast over hun visie. Dit inspireerde me om een motivatiebrief te schrijven en later de basistraining te volgen.

Een heerlijke, inspirerende training, waar oudere mensen een warm hart wordt toegedragen. Tips en veel concrete tools, met praktische ondersteuning kwamen aan bod, zodat je als Geluksbrenger goed het “werkveld” in gaat. Inmiddels breng ik als Geluksbrenger geluksmomentjes bij Middin. Ik ben enorm blij met deze kans van Stichting Maximaal Leven. Zo kan ik mijn passie – het verspreiden van geluk met mijn talent, zoals beschreven in de 9 belangstellingsthema’s – inzetten.

Als contactclown “Zussie” of als poppenspeler “Caar & Kaakje” word ik ingezet. Het blijft maatwerk. Want ook zonder rode neus breng ik geluksmomenten. Mensen bemoedigen, een vriendelijk woord en een gezellig lied brengen met mijn ukulele doe ik graag. Als Geluksbrenger heb ik alle tijd voor aandacht. Van de glimlach op het gezicht van bewoners word ik zelf ook blij. Zo ook van deze bewoonster.

Toen ik wegging kreeg ik een dikke knuffel

Daar zat ze, Anneke. Ze staarde voor zich uit en wreef wat in haar handen toen ik de huiskamer binnenkwam. Ze keek wel op, maar ging weer verder met wat ze deed. Ik maakte zachtjes wat geluid met de ukelele en ze keek op. Ik speelde verder en kwam naast haar zitten. Ze legde haar arm op de mijne en keek naar de ukelele. ‘Kun je ook Trinity spelen?’ was haar vraag. Natuurlijk kan ik dat. En ik speelde haar verzoeknummer. Glunderend klapte ze in haar handen.

Ze genoot van de muziek en de woorden. Soms verzon ik wat grappige teksten. Een lachsalvo van haar was mijn deel. Ook improviseerde ik bemoedigende woorden. Het ontroerde haar en ze pakte mijn arm weer vast. Het was een mooi geluksmoment. Toen ik wegging, kreeg ik een dikke knuffel van haar. De zorgmedewerker vertelde dat Anneke genoten had van die gezellige middag. Het hielp haar te ontspannen.

Samen is veel leuker dan alleen

Als ik weer eens de huiskamer binnenkom ervaar ik de gezellige sfeer. Ik groet een dame in een rolstoel en ga naast haar zitten. Ze is eerst wat afwezig, tot haar ogen op Kaakje de handpop vallen. Hoewel ze fysiek niet zoveel meer kan, geniet ze van de kip met zachte veren. Ik pak de ukulele erbij en maak wat muziek. Het helpt om haar erbij te betrekken. Ze glimlacht van oor tot oor. Ik zing wat liedjes van vroeger en wij eindigen elke keer met de zin; samen is veel leuker is dan alleen. Ik zie een blij gezicht dat langzaamaan wat vermoeid raakt. Het wordt tijd om afscheid te nemen. Fijn dat ik haar dit mooie geluksmomentje mocht geven … ❤️”

Carlien

Ben jij ook een geluksbrenger?

Kom dan naar de informatiebijeenkomst op 13 september.

Informatiebijeenkomst Stichting Maximaal Leven

Vrijdag 13 september 2024
Inloop: 10:00 – 10:30
Programma: 10:30 – 12:30 uur